Ga naar de inhoud

✉️ info@lindanoijens.nl

Checklist: Hoe jouw praktijk goed zichtbaar wordt in Google

Checklist: Hoe jouw praktijk sterker zichtbaar wordt in Google

Zorg dat mensen jouw praktijk zien als ze Googlen!

Veel mensen die op zoek zijn naar hulp of begeleiding zoeken eerst online. Ze typen met een beetje mazzel direct jouw naam of praktijknaam in Google… Maar dat kan alleen als mensen je al kennen. Als mensen nog niet van je gehoord hebben dan typen ze waarschijnlijk hun klacht in of een letterlijke vraag om een oplossing voor een probleem. En dan, dán is het spannend wat er verschijnt! Is je website makkelijk te vinden? Zien ze een duidelijke profielfoto? Kunnen ze meteen contact met je opnemen?

Dat eerste beeld bepaalt vaak of iemand doorklikt of afhaakt. Daarom is het zo belangrijk om te zorgen dat je online goed zichtbaar bent. En nee, je hoeft daar geen technisch wonder voor te zijn.

Ik heb een handige checklist voor je gemaakt waarmee je stap voor stap jouw zichtbaarheid in Google kunt verbeteren. Je bekijkt o.a.:

  • 👉of je overal hetzelfde verhaal vertelt over jouw praktijk

  • 👉of je foto’s en video’s gebruikt die jouw sfeer uitstralen

  • 👉of je Google Bedrijfsprofiel goed is ingevuld

  • 👉hoe je een krachtige titel schrijft voor je homepage

Je kunt deze checklist direct downloaden en meteen aan de slag gaan. Zo zorg je dat jouw praktijk op een warme, professionele manier zichtbaar is voor de mensen die jou nodig hebben.

Laat Google voor je werken – op jouw manier. 💛

Gebruik deze checklist om de online zichtbaarheid van jouw praktijk te verbeteren. Print hem uit of werk er digitaal mee.

🧭 Algemene controle

  • 👉Google jezelf of je praktijk. Wat zie je? (Noteer je observaties)
  • 👉Komt je website als eerste naar voren?
  • 👉Zijn je foto’s en contactgegevens zichtbaar?

📖 Consistent verhaal vertellen

  • 👉Vertel je op alle plekken hetzelfde verhaal over jouw praktijk?
  • 👉Klopt je verhaal op je website, social media én eventuele andere platforms?

📸 Beelden toevoegen

  • 👉Heb je een recente profielfoto op je website en sociale media?
  • 👉Gebruik je eigen foto’s in plaats van stockfoto’s?
  • 👉Heb je een filmpje waarin je jouw praktijk uitlegt?

📍 Google Bedrijfsprofiel

  • 👉Is je profiel aangemaakt op https://www.google.com/business/?
  • 👉Zijn je openingstijden, adres, telefoonnummer en omschrijving ingevuld?
  • 👉Heb je al wat reviews verzameld van tevreden klanten?

🎯 Titels optimaliseren

  • 👉Heeft je homepage een duidelijke en aansprekende titel?
  • 👉Komt de titel overeen met wat je aanbiedt?

Meer tips:

Bereid je praktijk voor op de toekomst van content

Bereid je praktijk voor op de toekomst van content

In dit blog lees je hoe je als praktijkhouder inspeelt op de toekomst van content. Zodat jouw praktijk zichtbaar blijft, op een manier die past bij jou én je doelgroep. Van informatie naar verbinding We hebben toegang tot steeds meer

Tips Om Snel Vertrouwen Te Wekken Bij Je Websitebezoekers

Tips om snel vertrouwen te wekken bij je websitebezoekers

Mensen nemen niet zomaar contact met je op. Zeker niet als het gaat om iets kwetsbaars als hun gezondheid, emoties of persoonlijke ontwikkeling. Daarom is vertrouwen zo belangrijk. Eén van de manieren om dat vertrouwen op te bouwen, is het

Neem contact op!