Vijf keer inspiratie voor je nieuwsbrief

Nog twee dagen en de maandelijkse nieuwsbrief moet de digitale deur weer uit. Maar ja… geen inspiratie. Herkenbaar? Geen nood, ik help je aan ideeën met deze zes onderwerpen voor je nieuwsbrief.

Tip 1: Ontwikkelingen

De mensen die zich hebben aangemeld voor je nieuwsbrief willen betrokken blijven bij jouw bedrijf. Houd je lezer op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen in je organisatie. Komt er een nieuw product aan? Bereid je je diensten uit? Een nieuwe app waardoor bepaalde processen gemakkelijker worden? Prikkel de nieuwsgierigheid of neem ze juist mee in het verhaal over hoe jouw organisatie switcht naar duurzame materialen.

Tip 2: Intern nieuws

Naast nieuws over je business, is het interessant om te laten zien wie er achter het eindproduct of dienstverlening zit. Mensen doen zaken met mensen. Intern nieuws versterkt de band met je klanten en is dus heel geschikt om te delen. Bedenk vooraf wat passend is binnen jouw branche. Een jubileum of promotie biedt een mooie gelegenheid om de mens achter de werknemer te laten zien.

Tip 3: Kwaliteit

Kwaliteit is altijd belangrijk, ongeacht je bedrijfsactiviteiten. Vertel wat jouw bedrijf doet om de kwaliteit te garanderen of verbeteren. Laat zien wat er vooraf gaat aan keuringen voordat een product in de schappen ligt. Bij een dienstverlening kun je ingaan op de selectieprocedure van je mensen. Of welke opleidingen krijgen werknemers aangeboden om hun kennis op peil te houden?

Tip 4: Review

De nieuwsbrief kun je ook gebruiken om een tevreden klant aan het woord te laten. Niets zo krachtig als een ervaringsdeskundige die in een uitgebreide review of testimonial het probleem-oplossing-resultaatverhaal van jouw bedrijf wil vertellen.

Tip 5: Actie

Exclusieve aanbiedingen voor alleen de echte fans. De nieuwsbrief is een prima plek om speciale acties kenbaar te maken. Interactie gegarandeerd.

Bonustip

Nog meer inspiratie nodig? Informeer bij de klantenservice welke vragen er geregeld langskomen. Wat voor jou als expert vanzelfsprekend is, blijkt vaak voor anderen niet te gelden. De meest gestelde vragen kun je in de volgende nieuwsbrief beantwoorden.

Zit je ondanks deze tips nog naar een leeg scherm te staren? Of heb je gewoonweg geen tijd om een nieuwsbrief te schrijven? Neem gerust contact op, wij helpen je graag met kwalitatieve, krachtige teksten.

Deel dit blog!

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email