Meteen naar de inhoud
 
  • ?Gebruik relevante en specifieke zoekwoorden in de tekst om de juiste doelgroep aan te spreken en de vindbaarheid te vergroten.
  • ?Schrijf korte en duidelijke zinnen die gemakkelijk te begrijpen zijn voor de voice-assistenten en de gebruiker.
  • ?Zorg voor een heldere en logische structuur van de tekst, waarbij de belangrijkste informatie bovenaan staat en subkopjes worden gebruikt om de tekst op te delen.
  • ?Gebruik een conversational tone in de tekst, zodat het lijkt alsof de tekst rechtstreeks tegen de gebruiker wordt gesproke
  • ?Vermijd vakjargon en ingewikkelde woorden die de gebruiker mogelijk niet begrijpt.
  • ?Gebruik opsommingstekens of bullets om belangrijke informatie gemakkelijk leesbaar te maken voor de gebruiker en de voice-assistent.
  • ?Zorg voor een goede balans tussen tekst en afbeeldingen, zodat de tekst niet te lang en saai wordt.
  • ?Schrijf een duidelijke en pakkende meta-beschrijving die de gebruiker en de voice-assistent aanspreekt en de inhoud van de pagina samenvat.
  • ?Optimaliseer de teksten voor lokaal zoeken, door het vermelden van locaties en belangrijke zoektermen die relevant zijn voor de regio.
  • ?Maak de webteksten toegankelijk voor voice-assistenten door het gebruik van schema markup en structured data, zodat de informatie op de website goed geïnterpreteerd kan worden door de assistenten.

[activecampaign form=3 css=1]

Dit vind je misschien ook interessant:

[activecampaign form=3 css=1]