Meteen naar de inhoud
 

2 Dingen die je absoluut in ieder blog zou moeten toevoegen? Als het aan mij ligt: tussenkoppen in de vorm van ‘headings’ en een Call to Action. 

Waarom headings in je blog toevoegen?

Mensen die niet lezen, die kunnen jouw boodschap toch (zelfs onbewust!) tot zich nemen als er goede tussenkoppen in je tekst staan. Bij voorkeur houd je de alinea’s kort, maximaal 6 regels. Mensen die de moeite niet nemen om écht te lezen, zullen toch zonder enige moeite de koppen kunnen scannen. Op die manier komt jouw boodschap toch aan. Zo word je toch ergens in hun geheugen opgeslagen :). Als je jouw blogs ook op je website publiceert (en ik hoop écht dat je dat doet, start er anders nu mee!), geef je tussenkoppen dan een zogenaamde ‘heading’ of ‘kop’ (ligt aan je taalinstellingen). Zoekmachines scannen de headings om te bepalen waar een pagina over gaat. Ze zijn dus belangrijk voor je positie in de zoekresultaten. 

Waarom een Call To Action in je blog toevoegen?

En onmisbaar: een Call to Action. Oftewel: een oproep tot actie! Mensen die jouw posts lezen zijn op zoek naar informatie over het onderwerp, ze hebben hulp nodig of zijn zich aan het oriënteren op een mogelijke oplossing voor hun probleem of wens. Geef ze iets cadeau! Zo maak je hen niet alleen blij en betrokken, je krijgt ook nog eens hun contactgegevens. Dit maakt het verkopen van je diensten natuurlijk veel makkelijker. Je weet immers precies wie jouw hulp nodig heeft!

[activecampaign form=3 css=1]

Dit vind je misschien ook interessant:

[activecampaign form=3 css=1]