Meteen naar de inhoud
 

Ook bij het schrijven van webteksten geldt ‘een goede voorbereiding is het halve werk’. Het scheelt je heel veel denkwerk en frustratie als je deze twee dingen voordat je gaat schrijven helder maakt: 

Welke diensten bied ik eigenlijk aan? Als je meerdere diensten aanbiedt, bijvoorbeeld een behandeling van 60 minuten en een van 90 minuten, wil je die dan allebei op je website zetten? Als je keuzes biedt, zorg dan dat het heel helder is wat mensen moeten kiezen. Denk ook eens aan: een XXX behandeling of een UUU behandeling. Superfijn dat je dat aanbiedt, maar als mensen nog niet weten wat ze nodig hebben, dan kun je beter geen behandelingen maar een belofte verkopen!

Dus: wat verkoop je? Is het voor je klanten duidelijk welke keuzes ze hierin hebben en wil je ze überhaupt een keuze geven? 

En 2: wie zijn de klanten aan wie jij jouw teksten richt? Wat denken, voelen en willen deze klanten? Dit moet ook naar voren komen in je tekst. Hoe beter mensen zich herkennen in wat je schrijft, hoe meer ze geneigd zijn om in actie te komen. 

Succes! 

[activecampaign form=3 css=1]

Dit vind je misschien ook interessant:

[activecampaign form=3 css=1]