Meteen naar de inhoud
 

Ben je best blij met je website, maar vraag je je af of jouw webteksten mensen wel overtuigen van jouw toegevoegde waarde? Komen er nog steeds weinig telefoontjes of mailtjes binnen van potentiële klanten die meer informatie willen over jouw aanbod? In dit blog deel ik twee tips met je waarmee je zorgt dat klanten overtuigd raken en meteen in actie komen!

Tip 1. Wat is het ergste dat er kan gebeuren?

Om klanten in de actiemodus te krijgen is het belangrijk dat zij inzien dat de actie bij hen ligt. Ze kunnen nog jaren wachten om het probleem op te lossen, maar daar wordt het niet beter van. Sterker nog (en hier komt het…), het wordt alleen maar erger. Iemand wordt alleen maar beroerder, depressiever, meer stress, etc.

Het is super belangrijk dat uit jouw webteksten blijkt waaróm iemand in actie moet komen. Wat gebeurt er als iemand dat niet doet? Het allerergste dat er kan gebeuren wordt dan werkelijkheid…

En ja, natuurlijk overdrijf ik een beetje. Maar dit is echt een onmisbaar ingrediënt voor krachtige webteksten.

Tip 2. Beantwoord niet-gestelde vragen

Ik adviseer je om – voordat je gaat schrijven – een aantal vragen voor jezelf te noteren die klanten mogelijk aan je zouden willen stellen. Let op: er is een groot verschil tussen de vraag daadwerkelijk stellen, en naar de website van een conculega gaan omdat het daar wel helder op de website beschreven staat….

?Beantwoord vragen die mensen mogelijk zouden willen stellen, maar deze drempel nog niet durven nemen!

Het is heel slim om deze vragen op te sommen in een ‘Veelgestelde vragen’ sectie onderaan je pagina. Maar dan moeten mensen daar wel belanden. Belangrijk dus om ook in je gewone tekst deze vragen te beantwoorden. Dit doe je natuurlijk niet in ‘vraag en antwoord stijl’, maar in het informatieve stuk over je aanbod of dienst.

Als je dienstenpagina’s of aanbodpagina’s hier niet aan voldoen komt niemand in actie!

Heb jij een onsamenhangend verhaal op je dienstenpagina’s staan, dan zullen je potentiële klanten niet gauw geneigd zijn om contact met je op te nemen. Ze hebben immers teveel vragen (bewust én onbewust) en ze denken waarschijnlijk nog “Ik los het zelf wel op”. Zorg er dus voor dat je deze twee dingen in je tekst verwerkt!

Succes!?

[activecampaign form=3 css=1]

Dit vind je misschien ook interessant:

[activecampaign form=3 css=1]