Meteen naar de inhoud
 

Als je wilt dat mensen jouw berichten of blogs lezen, dan is het belangrijk dat je een heldere titel kiest. Hieronder 2 tips:

?Tip 1 – nodig mensen uit tot lezen

Een titel kan een samenvattende zin zijn of een ‘trigger’. Bijvoorbeeld?.

De titel van mijn bericht ‘2 tips voor een goede titel’ vat precies samen wat je in dit blog gaat lezen. Er staan nou eenmaal 2 tips in voor een goede titel. Niet meer en niet minder. Ik heb ervoor gekozen om te werken met heldere titels omdat uit mijn statistieken is gebleken dat de lezers die ik daarmee aantrek een grotere kans hebben om klant te worden. Voor mij zijn de mensen die reageren op deze titels dus heel relevante lezers.

Een trigger die ik voor dit blog had kunnen gebruiken is bijvoorbeeld: ‘Stop NU met wat je aan het doen bent en verander eerst alle titels van je blogs’. Of… ‘Waarom je blogs tot nu toe niet gelezen worden en hoe je dat kunt veranderen’. Nog eentje: ‘Een goede titel voor je blog: kies je voor een triggerende openingszin of een super scherpe samenvatting?’

? Tip 2 – denk meteen aan je vindbaarheid in de zoekmachines

Kies een titel die mensen als zoekterm zouden kunnen gebruiken in de zoekmachines. Zoekmachines ‘lezen’ de titel van jouw blog en checken of de informatie die in jouw tekst staat nauw samenhangt met je titel. Als dat in orde is maak je een grotere kans op een goede positie in de zoekresultaten.

Heb jij een strategie voor het kiezen van je blog titels? En zo ja, waarop heb je deze gebaseerd? Hoe ben je erop gekomen om het op deze manier aan te pakken? Ik ben benieuwd! Thanks for sharing! ?

[activecampaign form=3 css=1]

Dit vind je misschien ook interessant:

[activecampaign form=3 css=1]