Meteen naar de inhoud
 

Veel mensen denk dat de homepage ‘dé binnenkomer’ is voor nieuwe klanten. ‘Dé plek van waaruit potentiële klanten alles over je gaan ontdekken. Maar niets is minder waar. Je homepage is vooral een pagina waar mensen heengaan die al van je gehoord hebben. Ga maar eens na: hoe komen ze anders op je homepage? Sta je zo hoog in de zoekmachines met jouw bedrijf? ….. 

Het is dus belangrijk om er vanuit te gaan dat alleen mensen die al van jou gehoord hebben (via via, of ze hebben met jou gesproken en jij hebt gezegd “kijk eens op mijn website www….”) op jouw homepage landen. Als je uit gaat van dit principe kun je deze twee tips toepassen op je homepage: 

Tip 1 | Start met een krachtige opening waarin je het resultaat (of het beoogde effect) van jouw diensten meteen uit de doeken doet. 

Het is belangrijk dat je website bezoekers binnen enkele seconden weten dat ze bij jou aan het juiste adres zijn. Het is dus handig om bovenaan je homepage al te vertellen wat je voor iemand oplost. Het gaat hierbij dus niet om hóé je dat doet, maar de focus mag liggen op het resultaat. De lezer moet meteen voelen “ja, dít is precies wat ik wil/ nodig heb!”

Tip 2 | Zorg dat mensen in actie kunnen komen door hen iets leuks of iets handigs aan te bieden. 

Als mensen door Tip 1 voelen dat ze bij jou op de juiste plek zijn, dan is dat hét moment om ze meteen in actie te laten komen (iets met ijzer smeden als het heet is). Het is dus heel mooi als je ergens bovenaan je homepage al een zogenaamde ‘Call to Action’ (CTA) kunt zetten. Een CTA is een actie die mensen wíllen doen, waardoor jij hun contactgegevens in handen krijgt. Het is voor potentiële klanten een fijne mogelijkheid om nader kennis met je te maken. Het is geen (met de nadruk op GEEN!) verkooppraatje. Wat goed werkt zijn bijvoorbeeld ‘doe het zelf handleidingen’ en stappenplannen. Je geeft mensen eigenlijk alvast wat van jouw kennis cadeau. Hierdoor bouwen je potentiële klanten snel vertrouwen in je op, wat de stap om echt klant te worden verkleint. 

Leren hoe je converterende teksten schrijft? Kijk eens bij mijn workshops!

[activecampaign form=3 css=1]

Dit vind je misschien ook interessant:

[activecampaign form=3 css=1]