Meteen naar de inhoud
Linda Noijens Teksten & Communicatie

Als je een eigen praktijk hebt in de gezondheidszorg, wil je deze natuurlijk zo goed mogelijk promoten. Door middel van goede teksten kun je jouw praktijk onder de aandacht brengen bij potentiële cliënten en partners binnen de reguliere zorg. In deze blog geef ik je 2 tips voor het schrijven van goede teksten om jouw praktijk te promoten.

  1. Schrijf over de voordelen van jouw praktijk

Een goede manier om jouw praktijk te promoten is door te schrijven over de voordelen van jouw praktijk. Beschrijf bijvoorbeeld welke behandelingen jouw praktijk aanbiedt, en wat de voordelen daarvan zijn. Zorg er daarbij voor dat je de voordelen zo concreet mogelijk maakt. Denk hierbij aan:

  • Hogere slagingskans van behandelingen
  • Sneller herstel van cliënten
  • Langdurige resultaten na een behandeling
  • Minder bijwerkingen dan reguliere behandelingen

Gebruik bij het beschrijven van deze voordelen ook praktijkvoorbeelden. Hiermee kun je jouw potentiële cliënten en partners een beter beeld geven van de werking van jouw behandelingen.

  1. Schrijf in begrijpelijke taal

Het is belangrijk dat je jouw teksten schrijft in begrijpelijke taal. Veel teksten in de gezondheidszorg zijn geschreven in medisch jargon, waardoor het voor veel mensen lastig is om deze te begrijpen. Schrijf dus in begrijpelijke taal, zonder te veel vaktermen te gebruiken.

Denk hierbij aan:

  • Vermijd jargon en gebruik duidelijke, eenvoudige woorden
  • Gebruik concrete voorbeelden om jouw teksten te illustreren
  • Zorg voor een goede opbouw van jouw tekst, met een duidelijke inleiding, middenstuk en conclusie
  • Laat eventueel een externe partij naar jouw tekst kijken om te controleren of deze begrijpelijk is voor een breder publiek

Conclusie

Het promoten van jouw praktijk binnen de reguliere zorg is een belangrijke stap om meer cliënten en partners aan te trekken. Door te schrijven over de voordelen van jouw praktijk en deze in begrijpelijke taal te verwoorden, kun je potentiële cliënten en partners overtuigen van de meerwaarde van jouw praktijk. Door deze tips toe te passen, zul je merken dat jouw teksten beter aansluiten bij de behoeften van jouw doelgroep.

Tekstschrijver nodig? Neem contact op!

Dit vind je misschien ook interessant:

Tekstschrijver nodig?

Ik help ondernemers en bedrijven om hun missie, identiteit en diensten te vertalen naar krachtige teksten en content. 

KrachtigeTeksten.nl 

Ik startte in 2017 als ‘KrachtigeTeksten.nl’ met SEO-copywriting en schrijfworkshops. De naam KrachtigeTeksten.nl heb ik losgelaten, je kunt mij nu vinden onder LindaNoijens.nl.