Meteen naar de inhoud
Linda Noijens Teksten & Communicatie
 

Heb jij al nagedacht over je goede voornemens voor komend jaar? Misschien wil je beter naar je gevoel gaan luisteren en meer gaan doen met je bedrijf, of misschien wil je juist minderen met bepaalde dingen. Minder junkfood eten of minder suikers, minder laat naar bed gaan of minder uren werken? Ik vind ze allemaal mooi! Maar, als jij komend jaar meer klanten wilt bedienen en meer omzet wilt gaan maken, voeg dan ook déze 3 goede voornemens toe aan je lijstje!

1. Plan wekelijks een vast blog-moment in je agenda

Blok iedere week een vast uurtje in je agenda om een blogje te schrijven. Een blog zorgt er niet alleen voor dat je website up-to-date oogt voor je bezoekers. Ook zoekmachines geven de voorkeur aan websites die regelmatig worden bijgewerkt en voorzien worden van nieuwe pagina’s en content. Denk je nu, “oké, maar hoe kom ik elke week aan nieuwe inspiratie voor een nieuw blog?”, lees dan mijn blog met 5 tips om relevant te blijven op social media of over het opdoen van blog inspiratie. Door het plaatsen van blogs maak je jouw website bovendien beter vindbaar voor nieuwe klanten.

2. Maak slim gebruik van je blogs door ze op social media opnieuw te gebruiken

Vind jij het lastig om jouw social media op structurele wijze up-to-date te houden? Hoe lang is het geleden dat jij voor het laatst iets op Facebook hebt gepost? Of op Instagram? Als je toch een vast moment in je agenda inplant om elke week een blog te schrijven, plak hier dan een half uurtje ‘hergebruik’ aan vast. Plaats je blog eerst op je website, maar daarna ook op Facebook en Instagram (of andere kanalen waar jij gebruik van maakt natuurlijk). Soms moet je je blog een klein beetje veranderen, maar het grootste deel kun je zo overzetten op je social media.

3. Maak een content kalender

Een content kalender is een handig hulpmiddel waarmee jij ervoor zorgt dat je de komende maanden precies weet welke content jij gaat maken en schrijven voor jouw bedrijf of praktijk (een heel jaar vooruitplannen is misschien een beetje ambitieus). In een content kalender leg je onderwerpen vast, publicatiemomenten, de vorm van de publicaties (bijvoorbeeld ‘blog’, ‘nieuwsbrief’, etc.) en de globale inhoud. Het werken met een content kalender voorkomt dat je last minute onderwerpen moet bedenken. Wanneer je wat tijd investeert om de kalender op te zetten, zal dit je in de praktijk veel werk en tijd gaan schelen, omdat je niet meer na hoeft te denken over de vorm, maar enkel over de inhoud. Bovendien kun je met een content kalender al je afbeeldingen, fotobewerkingen e.d., vooraf uitvoeren of uitbesteden. Dit maakt ook het publiceren van je content een eenvoudiger proces.

Tekstschrijver nodig? Neem contact op!

Dit vind je misschien ook interessant:

Tekstschrijver nodig?

Ik help ondernemers en bedrijven om hun missie, identiteit en diensten te vertalen naar krachtige teksten en content. 

KrachtigeTeksten.nl 

Ik startte in 2017 als ‘KrachtigeTeksten.nl’ met SEO-copywriting en schrijfworkshops. De naam KrachtigeTeksten.nl heb ik losgelaten, je kunt mij nu vinden onder LindaNoijens.nl. 

Linda Noijens Teksten & Communicatie
Kennismakingsactie

Gratis blog

Vraag nu je offerte aan en ontvang een gratis SEO-blog over een onderwerp naar keuze!*

*Bij akkoord op de offerte.

× Hoe kan ik je helpen?