Wil je meer klanten bereiken? Start dan met bloggen! Zo maak je jouw praktijk beter vindbaar in de zoekmachines én je wordt beter zichtbaar op social media.
? Een samenvattende alinea bovenaan
Hierdoor zullen mensen denken ‘dit moet ik lezen’. Je moet er eigenlijk vanuit gaan dat mensen pas echt gaan lezen als ze er van overtuigd zijn dat ze er waardevolle informatie uit kunnen halen. Een eerste alinea waarin je samenvat wat de lezer in je tekst kan vinden is een goede aanleiding voor iemand om verder te lezen.
? Tussenkoppen
Om te voorkomen dat mensen tussentijds afhaken, of zelfs al afhaken voordat ze echt zijn begonnen met lezen, kun je tussenkoppen plaatsen. Dit moeten heldere, korte zinnen of kreten zijn die uitnodigen om verder te lezen. Voor zoekmachines is het belangrijk dat je deze tussenkoppen een ‘heading’ geeft. Gebruik hiervoor altijd een Heading 2 (de Heading 1 is alleen voor de titel van je pagina en hoef je meestal zelf niet meer aan te duiden). Als je tekst langer is of je hebt subonderwerpen dan kun je uiteraard Heading 3, 4 etc. gebruiken. (Als je gebruikmaakt van Nederlandse taalinstellingen, kies dan voor ‘Kop 1’.)
? Call to action (CTA)
Zorg dat mensen naar aanleiding van je blog in actie kunnen komen. Als mensen jouw blog interessant vinden en zij zitten ver genoeg in het aankoopproces, dan zou het maar zo kunnen zijn dat iemand op het moment van lezen behoefte heeft aan jouw hulp of dienst. Dit komt alleen vaak niet spontaan in iemand op. Door het plaatsen van een knop of andere ‘Call to Action’ wakker je de behoefte om in actie te komen aan. De drempel is heel laag voor iemand op dat moment, want jij bent immers super relevant voor de lezer. Hier kun je dus slim gebruik van maken door het plaatsen van CTA’s.
Succes! ?