Ga naar de inhoud

✉️ info@lindanoijens.nl

3 redenen om te bloggen voor je eigen praktijk

Bloggen is een goede manier om jouw expertise te delen met anderen. Je kunt bijvoorbeeld een blog schrijven over de laatste ontwikkelingen op het gebied van je vakgebied of over een interessante casus die je hebt behandeld. Zo wordt jouw werk bekend en verspreid jouw naam zich als een olievlek!

Reden #1: Bloggen creëert een band met je doelgroep

Bloggen voor eigen praktijk is niet alleen leuk om te doen; het zorgt er ook voor dat je een band met je doelgroep creëert. Het delen van blogs maakt interactie mogelijk en je geeft mensen informatie waar ze iets aan hebben. Hiermee creëer je een ’top of mind’ positie. Dat betekent dat wanneer mensen je écht nodig hebben, ze jóú bellen en niet een conculega.

Tip: Gebruik beeldmateriaal. Het is niet alleen leuk om te zien wat je doet, maar ook interessant om te weten wie je bent en wat je bezig houdt. Dat kan met een filmpje van jezelf tijdens de behandeling of het plaatsen van foto’s van de klanten die je helpt, bijvoorbeeld op Facebook of Instagram.

Reden 2: Door te bloggen creëer je meer verkeer naar je website

Social media is een van de beste manieren om je blogposts te delen en het verkeer naar je website te verhogen. Het is belangrijk dat je gebruik maakt van relevante hashtags, zodat mensen jouw content kunnen vinden.

Deel je blogs ook op andere websites. Door je blogs op andere sites te plaatsen, werk je aan een groter bereik voor jouw website en zoekmachineoptimalisatie (SEO).

Reden #3: Bouw aan je merk en vergroot je verkoopkansen

Door waardevolle en relevante content te creëren, trek je potentiële klanten aan die op zoek zijn naar informatie en antwoorden op hun vragen. Door het verstrekken van nuttige informatie en inzichten, kan je vertrouwen opbouwen met je doelgroep en jezelf positioneren als een expert in je vakgebied. Dit kan uiteindelijk leiden tot meer verkoopkansen en klanten die geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten. Het is belangrijk om te onthouden dat het schrijven van blogs een langetermijnstrategie is en dat het tijd kost om resultaten te zien. Maar als je consistent blijft en waardevolle content blijft leveren, dan kan dit leiden tot een toename van de verkoopkansen en een groei van je bedrijf.

Met een blog kun je veel doen om je producten of diensten te promoten, maar het is ook een uitstekende manier om de ervaringen van klanten te delen. Door middel van reviews en recensies kunnen potentiële klanten zien wat ze van jouw bedrijf kunnen verwachten en hoe je werkt. Als je voldoende content op je website hebt staan, zullen mensen die op zoek zijn naar wat jij te bieden hebt ook op jouw website terechtkomen!

Tip! Zorg dat mensen in actie kunnen komen na het lezen van je blog!

De beste manier om deze content te bevatten is door gebruik te maken van call-to-action knoppen (CTA’s). Deze knoppen zorgen ervoor dat bezoekers direct actie ondernemen door bijvoorbeeld e-mailadressen in te vullen, telefoonnummers in te geven of eenvoudigweg ‘ja’ te selecteren als ze interesse hebben in jouw product of dienst.

Succes!

Website checklist

Download de checklist voor je praktijk website!

🔒 Als je mijn stappenplan aanvraagt, ga je ermee akkoord dat ik je gegevens opsla en verwerk volgens mijn privacyverklaring

Dit vind je misschien ook interessant:

Website checklist

Download de checklist voor je praktijk website!

🔒 Als je mijn stappenplan aanvraagt, ga je ermee akkoord dat ik je gegevens opsla en verwerk volgens mijn privacyverklaring