Meteen naar de inhoud
 

Waarom een nieuwsbrief schrijven?

  • Bepaal je doelgroep
  • Geef waardevolle informatie
  • Verhoog betrokkenheid bij je bedrijf

Hoe schrijf je een goede nieuwsbrief?

  • Schrijf op een persoonlijke manier.
    Deze tip is misschien wel de belangrijkste, want het is niet alleen een goede manier om je klanten te bereiken, maar ook om ze te behouden. Een nieuwsbrief die niet op een persoonlijke manier geschreven wordt, zal het moeilijk hebben om de aandacht van je doelgroep vast te houden. Het kan zelfs leiden tot vervelende reacties en slechtere reviews over je bedrijf online! Je bent als ondernemer immers veel meer dan alleen een naam op papier: jij bent degene die hun bestelling verzorgd en ervoor zorgt dat ze goed geholpen worden wanneer ze contact met jou opnemen via mail of telefoon (of misschien zelfs in person). Daarom moet je deze persoonlijke benadering ook in je boodschap weerspiegelen door ervoor te zorgen dat er duidelijk ‘ik’ staat in plaats van ‘we’.

Hoe verspreid je je nieuwsbrief?

  • Gebruik e-mailmarketing: Je kunt je nieuwsbrief versturen naar je database van klanten en prospects.
  • Promoot je nieuwsbrief op sociale media: Bijvoorbeeld Facebook, Twitter en LinkedIn.
  • Maak gebruik van je website: Schrijf een blogpost over de inhoud van de nieuwsbrief en plaats die op je website.

Hoe meet je de resultaten van je nieuwsbrief?

Hoe meet je de resultaten van je nieuwsbrief?
Een goede manier om te kijken hoeveel impact je nieuwsbrief heeft op je doelgroep is door een A/B-test te doen. Met een A/B-test kun je onderzoeken of verschillende varianten van dezelfde nieuwsbrief meer of minder succesvol zijn. Je vergelijkt twee versies van dezelfde mail en meet daarna welke versie beter scoort op de volgende indicatoren: open- en klikratio’s, conversieratio’s en retourkosten (ROI). Het maakt daarbij niet uit waarom iemand opent: vooral interesse tonen in jouw product of dienst is belangrijker dan dat hij direct koopt!

Hoe kun je je nieuwsbrief verbeteren?

You’ve put a lot of effort into writing your newsletter, but how can you make sure it’s getting the best results?

  • Ask for feedback. After sending out your first few newsletters, ask customers what they think of them and how they could be improved. If there are any issues with content or layout, this will give you an opportunity to fix them before sending out another edition.
  • Update the design of your template if necessary. If people are having trouble reading or understanding something in particular (e.g., an image), then consider changing its size or color scheme so that it stands out more clearly on screen–this will help ensure that readers don’t miss anything important!
  • Update content as needed based on responses from previous editions; remember: You’re trying to reach different audiences at different times during their relationship with your company; therefore some information may need updating more often than others depending upon when each group receives their copy.”

[activecampaign form=3 css=1]

Dit vind je misschien ook interessant:

[activecampaign form=3 css=1]