In dit blog geef ik je 3 belangrijke tips waarmee je jouw pagina’s omtovert tot goede verkooppagina’s.
Vat jouw pagina samen in de bovenste alinea
Heel jammer van al jouw moeite…. Maar de meeste mensen lezen niet. Zorg dat in de eerste alinea van jouw pagina alle informatie staat. Daarmee bedoel ik specifiek:
- 👉Wat is iemands pijn, probleem? (bijvoorbeeld: continu hoofdpijn)
- 👉Welk verlangen heeft deze persoon? (bijvoorbeeld: weer goed kunnen concentreren, aandacht hebben voor de kinderen, weer kunnen werken, weer kunnen sporten, etc.)
- 👉De dienst die jij aanbiedt en welk effect heeft dat voor jouw klant? (welke oplossing bied je aan?)
- 👉Wat moet iemand nu doen: roep op tot actie! Deze laatste kun je ook los trekken van de alinea en in een aparte zin aanbieden.
Creëer vertrouwen, toon je betrouwbaarheid aan
Voeg testimonials of reviews toe van tevreden klanten. Deze zijn heel belangrijk voor het laatste stukje vertrouwen dat mensen in je moeten krijgen voordat ze overgaan tot een aankoop. Geschreven reviews zijn geweldig, maar ook video’s doen het erg goed. Er is geen betere marketing dan tevreden klanten die vertellen hoe waardevol werk jij hebt geleverd.
Neem twijfels weg voor ze bestaan
Als je weet welke twijfels of belemmeringen mensen eventueel nog hebben waardoor ze misschien nog níet willen kopen, kun je deze twijfels wegnemen voordat je klanten deze twijfels zelf ervaren. Met andere woorden: beantwoord veel gestelde vragen en zorg dan met name dat je vragen beantwoordt over punten waar men mogelijk op kan afhaken.
Bijvoorbeeld, een therapeut die een therapie aanbiedt om -zonder diep in emoties te schieten-, trauma’s oplost: “Wil je niet terugdenken aan het moment dat het mis ging? Hoeft ook niet. Zonder diep in jouw trauma te duiken krijgen wij je problemen aan de oppervlakte, en help ik je deze te verwerken door XX-therapie”. Je kan ‘veelgestelde vragen’ overigens ook heel goed in je lopende teksten beantwoorden. Mijn advies is zelfs: doe het allebei.
Succes!