Meteen naar de inhoud
 

Online vindbaarheid is één van de grootste uitdagingen voor ondernemers. De concurrentie is in de meeste werkvelden enorm. Daarnaast moet je wel een beetje weten wat je doet om te zorgen dat jij meer kans maakt dan je conculega’s. Iedereen wil die nummer één positie! In dit blog vertel ik je meer over het vergroten van je kansen op een hoge positie in de zoekmachines en ik doe een klein stukje verwachtingsmanagement… ;-).

Jij bent niet zo uniek als je denkt

Een lekkere binnenkomer… maar je bent helaas niet zo uniek als je zelf misschien denkt. JIJ als persoon uiteraard wel, maar voor jouw bedrijf zijn er ook tien anderen te vinden. Het is daarom super belangrijk dat je -als je teksten gaat schrijven ten behoeve van jouw online vindbaarheid- focust op hele specifieke zoektermen. Termen als ‘reiki sessie’ of ‘hormoontherapeut’, daar hoef je eigenlijk geen moeite voor te doen. Met een supergoede website, de juiste teksten en een zeer sterk online domein kom je er uiteindelijk misschien wel, maar voordat je zover bent… Mijn advies is daarom: focus op zoektermen die écht relevant zijn.

Welke zoektermen zijn relevant voor mijn praktijk?

Om te bepalen welke zoektermen voor jou relevant zijn kun je allereerst jouw bestaande klanten eens vragen hoe ze bij jou terecht zijn gekomen. Dat is natuurlijk heel waardevolle informatie. Ben je net gestart en heb je nog geen klanten? Gebruik dan jouw boerenverstand :). Als bijvoorbeeld ‘hormoontherapeut’ te breed is; kies dan voor ‘hormoontherapeut + plaats’. Hiermee valt in een klein dorp nog wel winst te behalen, in grotere plaatsen en steden is ook dit niet voldoende. Maar wat kun je dan wél doen!?

Verplaats je in jouw klant én ga na hoe jij zélf zoekt in zoekmachines!

Mensen met hoofdpijn zoeken niet op ‘Therapie-X’. Ze zoeken op ‘hoofdpijn wat kan ik doen?’ of ‘hoofdpijn hoe kom ik er vanaf’. Het is dus heel belangrijk dat je dit niet vanuit je eigen praktijk benadert, maar vanuit de behoeften van jouw klanten. Hoe zoeken zij? Wat zijn hun problemen? Waar liggen ze wakker van? Waar willen ze vanaf?

[activecampaign form=3 css=1]

Dit vind je misschien ook interessant:

[activecampaign form=3 css=1]