Hoe vraag jij klanten om een review achter te laten? En hoe krijg jij je reviews eigenlijk binnen? Er zijn veel verschillende systemen voor het verzamelen van reviews. Zelf gebruik ik het Google review systeem. Op die manier zien mensen die mijn bedrijf vinden in de zoekmachines ook direct het aantal sterren dat ik heb verdiend én er staan een paar mooie reviews onder mijn vermelding.
Hoe kun je meer reviews krijgen?
Mondeling aankondigen en vervolgens vragen via e-mail
Zeker bij één op één trajecten en behandelingen is het mogelijk om veel reviews te verzamelen. Ik adviseer je klanten eerst mondeling aan te kondigen dat jij hen om een review gaat vragen. Vervolgens kun je hen enkele uren na het bezoek een reminder sturen via e-mail. Check altijd of de link werkt, want als iemand de moeite doet om een review voor je te schrijven dan wil je die kans niet verpesten door een gebroken linkje.
Nieuwsbrief
Je kunt een berichtje in je nieuwsbrief opnemen waarin je vraagt om een review achter te laten. Een soort oproepje. Mensen die eventueel geen klant bij je zijn zullen deze gewoon negeren.
Social media
Vraag ook via social media aan je klanten of zij een mooie review voor je willen schrijven. Als je ook hier het linkje erbij zet om het je klanten extra makkelijk te maken, dan zijn er altijd mensen die dit voor je willen doen. Je kunt natuurlijk ook gebruik maken van het review systeem van het platform zelf. Facebook heeft een mooi systeem hiervoor bijvoorbeeld. Echter wees je er van bewust dat het heel lastig wordt om je reviews te overzien wanneer je deze verzamelt op verschillende platformen.