Meteen naar de inhoud
 
De meeste ondernemers die mij om hulp hebben gevraagd bij het maken van hun teksten, zitten grofweg met deze twee problemen:

1. Ze hebben ’teveel’ wat ze willen vertellen omdat ze niet willen weten hoe ze hun klanten moeten overtuigen van hun meerwaarde.
2. Ze vertellen zoveel over zichzelf, methodieken en ervaring, dat ze niet ’to the point’ komen en dus de plank mis slaan.

Gevolg: ze blijven maar zoeken naar de juiste woorden en krijgen daardoor niets uit hun vingers.

Het komt er in alle gevallen op neer dat je verhaal niet helder is. Wat is nu eigenlijk je boodschap? Wat wil je bereiken? Als je dát helder hebt, dan voel je de behoefte niet meer om zoveel mogelijk informatie in één tekst te proppen. Of juist het tegenovergestelde: je hoeft je dan niet meer af te vragen wat je allemaal op moet schrijven. Je boodschap is dan namelijk glashelder.

De enige uitdaging die je dan nog hebt is het vinden van de juiste woorden.

En wist je dat dat laatste vanzelf gebeurt? De juiste woorden vinden? Als je jouw verhaal en je boodschap helder hebt en gaat schrijven vanuit je hart, dan komen de juiste woorden altijd.

Probeer maar eens. Wat wil je nou vertellen? Aan wie?
Cut the crap. Wat is je punt?
Hulp nodig met het schrijven van je webteksten? Neem contact op!

[activecampaign form=3 css=1]

Dit vind je misschien ook interessant:

[activecampaign form=3 css=1]