Ga naar de inhoud

✉️ info@lindanoijens.nl

Je website verbeteren, hoe dan?

Iedereen wil een effectieve website. Eentje die goed vindbaar, tekstueel en visueel aantrekkelijk en gemakkelijk in gebruik is. Is jouw website optimaal voor de bezoekers? Met deze drie gouden tips maak je je website nóg effectiever!

Tip 1 | webteksten optimaliseren

Een effectieve website is ten eerste een vindbare website. Het zou zonde zijn als potentiële klanten je over het hoofd zien omdat ze je website niet (gemakkelijk) kunnen vinden. De online vindbaarheid van je organisatie heeft met meerdere dingen te maken, maar voornamelijk met de “zoekmachinevriendelijkheid” van je website. De eerste tip is dan ook het optimaliseren van je webteksten. Ook wel Search Engine Optimization (SEO) genoemd. Een goede tekstschrijver zorgt dat je boodschap overkomt en schrijft een aantrekkelijke tekst bestemd voor jouw doelgroep. Toch zit er een verschil in tekst op papier en tekst op een website. Voor een effectieve website gebruik je de juiste zoekwoorden: dus termen waar je organisatie op gevonden moet worden.

Tip 2 | call to actions moeten helder zijn en op de juiste plek staan

Op je website wil je natuurlijk de benodigde informatie geven aan de websitebezoekers. Maar een websitebezoeker is ook een potentiële klant waarmee je in contact wilt blijven. Het is daarom van belang om op iedere belangrijke pagina een zogeheten call to action toe te voegen. Een call to action kan bijvoorbeeld gaan om meer lezen over je product of dienst, het aanvragen van meer informatie of het bestellen je product of dienst. Je kunt een call to action toevoegen aan een pagina door middel van bijvoorbeeld een laatste zin in de tekst, een button of een afbeelding.

Tip 3 | een logische opbouw en structuur is key

Je website is natuurlijk zo gebruiksvriendelijk mogelijk opgebouwd. De pagina-indeling van je website is niet het punt waarop je jouw creativiteit wilt loslaten. Websitebezoekers verwachten het logo linksboven en hebben een bepaalde verwachting van waar het menu zich kan bevinden. Door out of the box te denken en iets compleet anders te doen, is de kans groot dat je je websitebezoekers afschrikt. Tip drie is daarom ook: houd een standaard indeling aan en wees origineel en creatief met de inhoud!

Neem vrijblijvend contact met ons op. Wij vertellen je graag hoe wij jou kunnen helpen bij het optimaliseren van je website teksten.

Download de checklist voor je praktijk website!

🔒 Als je mijn stappenplan aanvraagt, ga je ermee akkoord dat ik je gegevens opsla en verwerk volgens mijn privacyverklaring

🌟 Voor startende praktijkhouders🌟

'Marketing Kickstart challenge'

Voor praktijkhouders in de alternatieve en complementaire geneeskunde.🌿❣️

In slechts 5 dagen leer je de belangrijkste stappen om jouw praktijk snel zichtbaar te maken voor je potentiële klanten. Met een praktische aanpak en direct toepasbare opdrachten help ik je ‘in Jip en Janneke taal’ om een goede basis neer te zetten voor een vindbare praktijk. Geen lange theorieën, maar concrete acties die resultaat opleveren!

KORTING!

Gebruik de kortingscode KICKSTART‘ 

en neem deel voor slechts 27,00

(excl. btw). Let op: de code is geldig t/m 15 januari 2025.

voorblad

Download de checklist voor je praktijk website!

🔒 Als je mijn stappenplan aanvraagt, ga je ermee akkoord dat ik je gegevens opsla en verwerk volgens mijn privacyverklaring

Dit vind je misschien ook interessant:

voorblad

Download de checklist voor je praktijk website!

🔒 Als je mijn stappenplan aanvraagt, ga je ermee akkoord dat ik je gegevens opsla en verwerk volgens mijn privacyverklaring