Meteen naar de inhoud
 

Als ondernemer in de complementaire zorg weet je als geen ander dat het bereiken van klanten een van de grootste uitdagingen is. De keuzemogelijkheden en de concurrentie worden steeds groter en het is mega lastig om op te vallen en potentiële klanten te bereiken. Het is daarom extra belangrijk om creatief te zijn in onze teksten en content(marketing) uitingen.

Maar wat nou als je ook een beetje van jouw kostbare tijd zou besteden aan webteksten en social media posts voor de reguliere zorg? Zodat huisartsen en specialisten jouw praktijk leren kennen en hun patiënten naar je kunnen doorsturen? Hoeveel gemak zou dit jou uiteindelijk opleveren?

Kloof tussen de reguliere en complementaire/ alternatieve zorg

Wanneer jij reguliere zorgprofessionals kan overtuigen van jouw waarde voor hun patiënten én voor het behandeltraject waar iemand inzit, dan zet je jezelf op de kaart.

3 Tips om ‘in beeld te komen’ bij reguliere zorgverleners

Het bereiken van zorgprofessionals en organisaties in de gezondheidszorg kan helpen om meer patiënten te bereiken en de zichtbaarheid en geloofwaardigheid van je praktijk te vergroten. Hieronder vind je 3 tips om jouw zakelijke klanten (B2B / Business 2 Business) te bereiken!

Identificeer jouw doelgroep en pas je communicatie zoals teksten en social media posts aan.

Zorgorganisaties hebben andere informatie nodig dan consumenten (B2C / Business 2 Consumer). Voordat je begint met het benaderen van zorgprofessionals en organisaties, is het belangrijk om jouw doelgroep te identificeren en hun behoeften en uitdagingen te begrijpen. Het kan bijvoorbeeld zijn dat huisartsen behoefte hebben aan meer informatie over de effectiviteit en veiligheid van complementaire zorg, terwijl specialisten in ziekenhuis meer geïnteresseerd zouden kunnen zijn in samenwerkingen en interdisciplinair overleg.

Daarnaast is het natuurlijk belangrijk om je af te vragen via welke kanalen jij een huisarts, gezondheidscentrum, verloskundigenpraktijk, etc,. het beste kunt bereiken. Je wilt niet dat jouw consumenten klanten met zakelijke berichten geconfronteerd worden en andersom. Belangrijk dus om hier goed over na te denken. Misschien ga je LinkedIn wel gebruiken, of maak je een tweede Instagram account voor huisartsen die in een privétijd zitten te scrollen…

Gebruik educatieve content en geef praktische tips

Zorgprofessionals en organisaties in de gezondheidszorg hebben vaak beperkte kennis over complementaire zorg en de verschillende mogelijkheden. Door educatieve content te creëren zoals blogs, whitepapers en webinars, kan je hen voorzien van praktische informatie en tips. Ook het delen van succesverhalen en casestudies kunnen helpen om de effectiviteit en meerwaarde van jouw diensten te onderbouwen.

Tip: Ook voor promotie richting jouw potentiële zakelijke klanten zijn reviews heel belangrijk!

Combineer informatie met materialen die men ‘kan gebruiken’

Wanneer je een arts of specialist zo ver krijgt om jouw informatie door te lezen of persoonlijk met elkaar te spreken, dan is het belangrijk dat je ook ‘iets achterlaat’ wat bruikbaar is. Als iemand mogelijkheden ziet in een samenwerking, dan is het belangrijk om actie aan te moedigen. Zorg daarom altijd dat er een flyer, visitekaartje of poster is die iemand kan downloaden of openen in PDF, of voeg een uitgeprinte versie uit als je een papieren brief stuurt.

Hulp nodig om binnen te komen bij de huisarts of een andere zorgverlener?

Ik help je graag op weg met het schrijven van krachtige teksten die indruk maken op professionals in de reguliere zorg. Kijk op deze pagina voor meer informatie!

 

[activecampaign form=3 css=1]

Dit vind je misschien ook interessant:

[activecampaign form=3 css=1]