Meteen naar de inhoud
 

Wil je teveel vertellen op je webpagina’s? Ben je bang dat je potentiële klanten je anders niet zullen begrijpen? Voel je de onbedwingbare behoefte om in je webteksten uit te wijden over jouw ‘waarom’? GOED BEZIG! Maar let wel even op het volgende… ?

Allereerst: dat jij een sterke ‘waarom’ hebt die je ook met passie uitdraagt is ontzettend goed. Het gaat je enorm helpen bij het winnen van klanten. Klanten worden klant bij jou VOOR JOU. Omdat jij hen aanspreekt, omdat je visie en missie hen aanspreken.

⚠️Waar zit dan ‘het gevaar’?

Wanneer jij een hoger doel hebt, maar jouw klant is in feite op zoek naar een praktische oplossing, dan streef je je doel voorbij als je vooral teksten schrijft en content maakt over ‘jouw hogere doel’. Jouw potentiële klant zal hierin niet kunnen meekomen. De persoon zal jou inhoudelijk niet kunnen volgen.

Want wat wil deze klant? Werken aan jouw hogere doel? Of wil deze klant een oplossing voor een vervelend probleem? Of werken aan het realiseren van een droom?

Kortom: Houd het praktijk en behapbaar voor je klant. Uiteraard is het belangrijk dat jij jouw hogere doel – jouw visie – blijft uitdragen. Dit is waarmee je de gunfactor creëert en waarom je (potentiële) klanten van je gaan houden. Maar ze hebben een probleem dat opgelost moet worden. Verlies dat niet uit het oog!

[activecampaign form=3 css=1]

Dit vind je misschien ook interessant:

[activecampaign form=3 css=1]