Heb je al úren gestaard naar je webteksten en had je het idee dat je er was? Maar blijven resultaten helaas nog uit? Zou je willen dat die paar mensen die je website weten te vinden ook daadwerkelijk geraakt worden door jouw teksten? In dit blog geef ik je drie tips waarmee je jouw kansen aanzienlijk vergroot.
Tip 1. Gebruik woorden die je klanten gebruiken
Gebruik geen jargon en noem klachten zoals je klanten deze ervaren. Geen medische termen, geen namen van therapieën waar mensen nog nooit van gehoord hebben.
Tip 2. Doe een passend aanbod
De meeste mensen kiezen niet meteen voor een groot traject of uitgebreid programma. Simpelweg omdat de investering hoog is en mensen moeten eerst meer vertrouwen in je opbouwen en je beter leren kennen. Doe dus een aanbod dat passend is. Doe wel altijd een aanbod, dit is niet té commercieel. Je bent een bedrijf. Come on.
Tip 3. Potentiële klanten moeten hun probleem of wens herkennen
De belangrijkste tip: noem herkenbare dingen voor je klanten. Heb het over hún pijn, het verlangen dat ze hebben of de wens. Pas als iemand zich herkent in je tekst wordt iemand klant. Herkent iemand zich niet in de wens of de ‘pijn’, dan wordt deze persoon geen klant. Simple as that.
Hulp bij je webteksten?
Heb jij hulp nodig met je webteksten? Wil jij dit eeuwig voortkabbelende project succesvol afronden (en een beetje snel ook)? Laat mij je dan helpen!