Heb jij een eigen praktijk voor coaching of therapie? En heb jij een website zodat mensen meer over je te weten kunnen komen? Dan wil je natuurlijk dat er een goed verhaal op je website staat. Je wilt immers een goede indruk maken op je (potentiële) klanten. Maar wat moet je nou schrijven? Wanneer ga je nou aan de slag met een blog? En wat wordt er bedoeld met ‘dienstenpagina’s’ schrijven? Hier even in het kort de meest voorkomende pagina’s binnen websites:⠀⠀
Over het algemeen bestaan er acht soorten webpagina’s: ⠀⠀
1️⃣ Homepage: een eerste indruk en actiegerichte samenvatting waardoor klanten eigenlijk hun keuze al kunnen maken. Gevoel en vertrouwen staan centraal op een homepage.⠀⠀
2️⃣ Dienstenpagina’s (aanbodpagina’s): een beschrijving van je diensten of services. Deze pagina’s zijn gericht op diensten waar je omzet mee maakt.⠀⠀
3️⃣ Blogpagina’s: pagina’s die gericht zijn op het delen van nieuws, informatie en kennis over jouw bedrijf en je vakgebied. Je kunt ‘bloggen’ over wat je bezighoudt, over leuke dingen die voor je klanten relevant zijn. De bedoeling van blogs is vooral om je doelgroepen betrokken te houden. Blogs zijn ook een goede manier om je online vindbaarheid een boost te geven!⠀⠀
4️⃣ Contactpagina’s: een pagina met een formulier waardoor mensen meteen contact op kunnen nemen. Hier kan men ook je contactgegevens vinden. ⠀⠀
5️⃣ Categoriepagina’s: categoriepagina’s vind je vooral binnen webwinkels. Ze dienen vooral om productsoorten en merken te categoriseren. ⠀⠀
6️⃣ Productpagina’s: dat zijn uiteraard de pagina’s die je binnen een webshop ziet, waarop je een productomschrijving, specificaties, een afbeelding en een mogelijkheid om het product te kopen vindt.⠀⠀
7️⃣ Landingspagina’s: landingspagina’s zijn bedoeld voor campagnes en acties. Je stuurt mensen heel gericht naar deze pagina’s, waar de boodschap voor 100% aansluit op de campagne waar ze zojuist op geklikt hebben. Het doel van landingspagina’s is het binnenhalen van leads of nieuwe klanten.⠀⠀
8️⃣ Een ‘Over ons’ of ‘Over mij’ pagina gaat vooral om je beweegredenen, je missie en je ‘why’.